Er du førstegangsvelger?

.

Det er jeg også. Aldri før har jeg hatt muligheten til å påvirke min kommune på denne måten, og det kan også du som førstegangsvelger eller ungdom som bruker stemmeretten!

Mange lurer nok på hvilket parti de skal stemme på til høsten, eller om de i det hele tatt skal gidde å stemme. Kanskje du tenker litt sånn? Det er ikke uvanlig, for det er ikke noe lett å finne fram i alle de ulike partienes mål, verdier og hvordan de skal nå målene sine.

Kanskje du tenker at politikk ikke angår deg, men politikk påvirker hele hverdagen din! Hvor mye det koster å gå på skole, gå til legen, hvor ofte bussen går eller om den i det hele tatt går, om du får en sikker læreplass eller praksisplass i kommunen din og ikke minst hvor mye bompenger du må betale. Alt dette er politikk, og områder og tjenester som kontrolleres av politikerne.

Ingen vet bedre enn deg hvordan det er å være ung i dag, og det er du som vet best hvordan det er å være ungdom i kommunen vår. Bruk stemmeretten!

Din stemme teller. Du vil gjennom det kommende valget være med på å avgjøre hvordan samfunnet her i Klepp kommune skal være de neste fire årene.

Klepp Arbeiderparti ønsker å høre alle. Vi ønsker å legge til rette for at du trives i kommunen og at du også ønsker å bo her senere i livet.

Hedda Korneliussen

Ungdomskandidat

Er du enig med Klepp Arbeiderparti om Er du førstegangsvelger??