Årsmøte i Klepp Arbeiderparti

Klepp Arbeiderparti har avholdt årsmøte, og har valgt nytt styre og ny leder. Ragnhild Rørstad har blitt ny leder, og sammen med Tommy Møller Idsal (nestleder), Geir Morten Øvestad (Sekretær/kasserer), Thomas Sørnes (medlemsansvarlig), Hedda Korneliussen (SoMe-ansvarlig og kvinnekontakt), Kate Helen Seldal (eldrekontakt), Maria Tjaum Eimstad, Åse May Fagerlid Mossige og Bjørn Olav Nordal(vara) skal de lede Klepp Arbeiderparti inn i et viktig år frem mot kommunevalget 2023. Else Hauge tiltrer som gruppeleder i styret.

Årsmøtet til Klepp AP vedtok masse ny spennende politikk som også vil bli løftet under Rogaland Arbeiderparti sitt årsmøte. En god kommune for både innbyggere og ansatte var gjennomgående tema. Blant annet ble det diskutert kulturdag for eldre, bondemarked, kjernekraft, satsing på flere yrkesgrupper inn i skolene, og en større satsing på heltidskultur i kommunen. Det ble god diskusjon rundt utfordringer og muligheter i arbeidet med heltidskultur i Klepp. Årsmøtet vedtok enstemmig at hele faste stillinger skal være hovedregelen i hele Klepp kommune, ingen skal ufrivillig måtte jobbe deltid. Grunnbemanning i institusjonstjenesten var også tema. Det ble enstemmig vedtatt at Klepp Ap vil jobbe for prøveprosjekt med økt grunnbemanning i institusjonstjenesten.

Under årsmøtet hedret vi Dag Starrfelt og tidligere stortingsrepresentant Oddbjørg Austdal Starrfelt som har vært medlem i Arbeiderpartiet i 40 år. De har begge vært aktive og engasjerte medlemmer i alle år, og har hatt ulike verv for Arbeiderpartiet både lokalt og nasjonalt.

Vi minnet også tidligere leder i Klepp Ap og aktivt medlem gjennom 50 år, Thor Steinar Rohde, som gikk bort høsten 2021.