Ragnhild Rørstad

Jeg meldte meg inn i Arbeiderpartiet i 2012, og har siden det vært tillitsvalgt i partiet.

For meg ble valget Arbeiderpartiet da det er et parti som står for en rettferdig fordeling, sterke fellesskapsløsninger, og like muligheter for alle.

For meg betyr like muligheter at for eksempel kjønn, alder, eller økonomisk bakgrunn ikke skal være avgjørende for hvordan du klarer det i livet. Jeg vil jobbe for et samfunn der fellesskapet stiller opp når du trenger det. Vi vet aldri når det er vi som har behov for fellesskapets hjelp. Men det som er sikkert er at vi alle en eller annen gang vil ha behov for det.

Jeg brenner litt ekstra for arbeidslivspolitikk. Arbeid er viktig for oss alle sammen, enten det er som inntektskilde eller som en del av vår identitet.

Klepp kommune er en stor arbeidsgiver med mange ansatte. Hvordan arbeidslivspolitikken utformes i kommunen, har betydning for tilbudet som du og meg får som innbygger.  Jeg mener at nøkkelen til å levere gode velferdstjenester er at vi har gode ansatte som trives i kommunen. Uten ansatte som trives, vil det være vanskelig å ha gode skoler, barnehager og sykehjem. Jeg vil jobbe for en rettferdig arbeidslivspolitikk, der ansatte har får muligheten til hele, faste stillinger. En arbeidsgiverpolitikk der en prioriterer arbeidsplasser der den enkelte har tid til å utføre det arbeidet en skal.

For å få gode velferdstjenester må vi også satse på dette. Med en knapp kommuneøkonomi må en prioritere, og for meg vil prioriteringene først og fremst være å sikre at kommunen kan tilby gode velferdstjenester som bidrar til å skape gode og trygge levevilkår for innbyggerne.